Concertgebouw Brugge - Een samenspel van kunst en marketing

In de thuishaven van Bits of Love prijkt onze partner Concertgebouw Brugge. Het Concertgebouw is een wereldspeler op vlak van muziek en hedendaagse dans. Maar er gebeurt nog veel meer dan dat. In het gebouw komen kunstenaars uit alle mogelijke disciplines samen, waaien creatieve en vernieuwende impulsen om je oren en wordt een verscheiden publiek telkens opnieuw geraakt. Sinds september 2017 is het Concertgebouw volledig opengesteld voor het publiek.

Case Cgb Logo 2x
Case Cgb Img1 2x

Een dubbel doel

Voor de openstelling van het Concertgebouw werd een nieuw parcours voor het publiek ontworpen. In het parcours wilde Concertgebouw Brugge een plaats voorzien waar kinderen en volwassenen iets creatiefs kunnen doen. De thema's waren: abstracte geluiden en de architectuur van het Concertgebouw. De interactie had niet alleen als doel om de creativiteit van het publiek uit te dagen, maar zou ook ondersteunend zijn voor de marketing van Concertgebouw Brugge.

Case Cgb Img2 2x
Case Cgb Img3 2x

Een muzikale postkaart

In het parcours plaatsten we een app-installatie, Soundfactory, waarmee de bezoekers een digitale audio-postkaart kunnen maken. Je kan aan de slag met geluiden en elementen uit de architectuur van het Concertgebouw om een persoonlijke digitale postkaart samen te stellen. Deze muzikale postkaart kan je verzenden naar familie en vrienden.

Meer dan creatief

Samen met Mathilde Geens (illustraties en vormgeving) en Ruben Nachtergaele (geluiden en soundscapes) bedachten we een creatief concept, passend in de marketing van Concertgebouw Brugge én binnen technische en budgettaire grenzen: 

- Op een leuke manier verzoenden we het creatieve aspect voor de bezoekers met het marketingdoel van de opdrachtgever. De zelfgemaakte creaties worden verzonden naar mensen buiten het gebouw, die ongedwongen het Concertgebouw leren kennen. 

- De applicatie is gebouwd in React Native, daarmee maken we efficiënte mobiele applicaties

- We zijn overtuigd partner van Concertgebouw Brugge, dat voor leven en dynamiek zorgt in onze stad. Daardoor konden we hen, ondanks de beperkte budgettaire middelen, vooruithelpen met onze expertise.

Case Cgb Img4 2x

Duizenden postkaarten

In de eerste maanden maakten de bezoekers zo'n 1750 postkaarten in het Concertgebouw. Bijna 900 mensen werden dan ook verrast met een muzikale postkaart in hun mailbox. Een extra marketingtroef: het Concertgebouw kan de e-mails (en landingspagina voor externen) aanpassen met nieuwe info. De applicatie kan ook ingezet worden in andere ruimtes en op andere hardware.

Our expertise
  • Interaction design
  • Co-creation