Club Brugge - unieke live experience voor supporters

Club Brugge wil ook naast het veld de absolute topploeg zijn. Ze wil daarom haar supporters een nieuwe, gebruiksvriendelijke app met exclusieve data en content aanbieden. Een complex project aangezien zowel strategie, concrete uitwerking en vele leveranciers moeten samengebracht en gecoördineerd worden.

Case Club Logo 2x
Case Clubapp Img1 2x

-- "Die speler heeft geen bal aangeraakt!".
-- "Das nie waar, hij heeft 56 keer een goeie pas gegeven!"

Een conversatie als deze zal je de komende jaren steeds meer horen op de voetbalvelden. Nu data steeds meer in real-time beschikbaar is, kan een supporter eigen inzichten ontdekken en delen met anderen. Deze unieke statistieken bieden een röntgenfoto van het spel & de spelers van elke match. Als eerste team in België wou Club Brugge dan ook haar publiek deze informatie aanbieden. Daarnaast zijn ook de live matchday experience, Club TV en het opladen van je cashless card nieuw functies.

D71f32e0 511e 4e64 993c 8d157715684d2
Case Clubapp Img3 2x

Bits of Love nam in deze eerste fase de uitdaging aan om de systemen van vele partners te koppelen en geschikt te maken voor een mobiele beleving. Daarnaast zorgden we ook voor een totaal nieuwe informatie architectuur, premium design & nieuwe code. De applicatie moest vooral een degelijk fundament naar de toekomst worden.

Ook technisch hebben we het onderste uit de kan gehaald. Onze expertise in GraphQL, React Native & een resem aan microservices zorgt voor een kwalitatieve, real-time beleving en een wissel op de toekomst. Nu we de basis hebben gelegd, zetten we in een volgende fase vooral in op nog sterkere visualisaties en fanbeleving.

Case Clubapp Img4 2x

"Een project als dit vraagt een technische expertise gecombineerd met een strategische visie." stelt Maarten Dedobbeleer, Digital Manager van Club Brugge."Samen met grondige research is dit voor ons het DNA van Bits of Love. Je voelt de bekommernis en het actief aangaan van uitdagingen, die onvermijdelijk opduiken in complexe projecten. Dat is wat zij voor ons zijn, een groep uitmuntende ninja's who get the job done"

Ook voor Bits of Love is er sprake van een echte match. Andries De Reyghere : "Wij hebben vaak het gevoel dat we verder mikken dan vele anderen, zowel technisch als strategisch. De samenwerking met Club Brugge is dan ook heel verfrissend. Als je met gelijkgestemden kan werken, dan voel je ter plekke de magie ontstaan." Ook de samenwerking met partners als Sports Alliance, Twikey, Starnet en STATS liep heel vlot.

Dankzij de die-hard Club supporters binnen het team van Bits of Love is de lat steeds hoger gelegd. Alleen de meest vernieuwende & performante oplossing was goed genoeg. De values van Club Brugge & Bits of Love komen dan ook perfect overeen : BLUVN GOAN!

Lees ook de persrelease van Club Brugge & download de app

Heb je ook een complex project waar je eindelijk resultaat wil zien? Laat ons iets weten!